نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6075
-
الف
+

«بهرام شاه محمدلو» از «آقای حکایتی» تا «علاءالدین» + بیوگرافی

در این گزارش با «بهرام شاه محمدلو» کارگردان ، تهیه کننده و بازیگر تیاتر ، سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «بهرام شاه‌محمدلو» کارگردان ، تهیه کننده و بازیگر تیاتر ، سینما و تلویزیون ایران در تاریخ ۲۵ قوس(آذر) ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد.

آغاز فعالیت هنری «بهرام شاه‌محمدلو» در سال ۱۳۴۴ و تجربیات آماتوری و نیمه حرفوی اش در لیسه و خانه جوانان بوده است. اما اولین کار حرفوی بازیگری را در سال ۱۳۴۷ در تیاتری به نام «داش آکل» که اجرای تلویزیونی داشت انجام داد.

شاه‎محمدلو در سال ۱۳۵۲ لیسانس رشته هنر‌های نمایشی از دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران را گرفت. در سال ۱۳۵۰ با تشکیل اولین گروه مرکز حرفوی تیاتر کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه «مرضیه برومند»، «سوسن فرخ نیا»، «رضا بابک» و «علیرضا هدائی» شروع به کار کرد. 

خاطره بازی با سریال «خونه مادربزرگه»؛ اولین دیدار «مخمل» و ...

وی با کرکتر «آقای حکایتی» که با لحنی مهربان در برنامه «زیر گنبد کبود» قصه گویی می کرد و همچنین صداپیشگی نقش «مخمل» در «خانه مادر بزرگه»‎ در بین مخاطبان تلویزیون به شهرت رسید.

«بهرام شاه‌محمدلو» در سال 1369 در سریال به یاد ماندنی «آرایشگاه زیبا» ساخته «مرضیه برومند» حضور پیدا کرد.

او در سال 1374 سریال «علاءالدین» را برای تلویزیون ساخت و خودش نیز به عنوان کرکتر «روشنا» غول چراغ جادو در آن به ایفای نقش پرداخت.

روشنا غول چراغ جادویی است که قادر به هر کاری می‌باشد. وقتی «علاءالدین» چراغ قدیمی را پیدا می کند با لمس آن غول چراغ یعنی روشنا از آن بیرون می آید. در ادامه ی داستان علاءالدین و روشنا با یکدیگر دوست می شوند که این دوستی ماجراهای زیادی را به وجود می آورد.

«کمین» ساخته «مسعود کرامتی» در سال 1389 از دیگر سریال های تلویزیونی است که آقای شاه محمدلو در آن به ایفای نقش پرداخت.

این سریال درباره زنی به نام زهره است که به همراه فرزند خردش به دنبال عامل تباهی زندگی و ویرانی خانواده اش است.

شاهمحمدلو در سال 1390 در سریال «مختارنامه» ساخته «داوود میر باقری» در نقش دومین حاکم زبیری کوفه بعد از مرگ یزید نقش آفرینی کرد و بیش از پیش در بین مخاطبان تلویزیون مطرح شد.

سریال «خانواده دکتر ماهان»  از آخرین آثاری تلویزیونی آقای شاه محمدلو می باشد که در آن کرکتر «جمشید نوروزنیا» دامپزشک و مدیر یک دانشگاه را ایفا کرد.

گفتنی است در تاریخ ۲۹ قوس ۱۳۹۷ مراسم نکوداشتی برای بهرام شاه محمدلو در اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی د برگزار شد و همزمان با ورود بهرام شاه محمدلو به سالن این مراسم، میهمانان جشنواره به صورت دسته جمعی به احترام و بزرگداشت او ایستاده و  شعر آقای حکایتی را با هم خواندند.

لازم به ذکر است سریال «علاءالدین» هم اکنون هر روز ساعت 4 عصر به وقت تهران و کابل و ساعت 4:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر:

دانلود سریال «علاءالدین»

دانلود سریال «آرایشگاه زیبا» 

م ح

 

 

نظر شما
ارسال نظر